Versos Vegetales

En aquest apartat del bloc Cada vers és un dia, trobareu els cinc poemes que més ens han agradat del llibre Versos Vegetales d'Antonio Rubio.


COMENCEM!
Teresa Novoa




OTROS SIGNOS DE PUNTUACIÓN:
Sebastian Berenguer- Google imatges

Como puntos suspensivos,
yo siempre pongo
tres higos.

Y para la admiración,
una raja de melón.

En vez de acento,
un pimiento.

Y como punto final,
una mora del moral.




UTILITATS:
La lectura d'aquest poema ens permet treballar a l'aula tant les rimes apariades com els signes de puntuació a l'hora de redactar un text o les primeres frases, trobem que la comparació d'aquests signes amb aliments que els infants coneixen és un bon punt de partida per començar a recordar i entendre la funcionalitat dels signes de puntuació, per acabar utilitzant-los de forma correcta. L' activitat que proposem per fer aquest poema, és tenir aliments reals i peces de signes de puntuació manipulables, perquè els infants relacionin els aliments del poema amb els signes de puntuació a partir de l' experimentació i la manipulació. També fomentarem que els infants inventin noves relacions amb aquests elements.


AZUCENAS DE AZAR:

Google Imatges 
Azul azucena,
zig-zag.

Zarzal y azafrán,
zig-zag.

Zozobra y azúcar,
zig-zag.

Azul azahar,
zorzal, zarzamora,
zarcillo, zumbar,
zurcir, zarzarrosa,
zarzuela y ¡zas!

¡Azul azucena de azar!
(Zig- Zag)




Aquest poema el treballariem a l'aula d'infantil per presentar la lletra Z, la seva grafia i el seu só, així com treballar la diferència entre el so de la Z i la C enfront les vocals. A partir del joc, anirem dient als infants unes paraules que continguin la z i c, per veure si endevinen pel so,tot relacionant la seva grafia. A continuació demanarem als infants que ens diguin paraules amb c i z que els sorgeixin i cada infant escriurà la paraula que li ha vingut a la ment a la pissarra digital per tal de treballar la lectoescriptura.  


EL SITIO DE LAS FLORES:

Tumblr
Las flores
en un ramo
tienen amo.

En un florero,
carcelero.

Junto al río,
libre albedrío.






Aquest poema seria un bon recurs per potenciar l'orientació espacial, el sentiment de propietat i el respecte per l'entorn, en aquest cas, les flors. A més, permet entendre al infants l'habitat natural dels vegetals i seria un bon punt de partida per indagar sobre l'origen de les flors, els seus noms i la planta d'on surten, per tant, estarem treballant a la vegada les ciencies naturals, i la lectoescriptura. Ens agradaria proposar com a activitat introductòria al poema, fer una sortida al parc de la mitjana i al riu, ja que són recursos molt potents i que tenim al nostre abast amb molta facilitat, d'aquesta manera, els infants podrien experimentar i identificar les flors i el seu hàbitat natural per poder discernir els termes que esmenta el poema, la propietat i la llibertat. 


FLORABRAS:




Cuando las flores hablan
hablan      
       y hablan
                          y hablan,
no dicen palabras,
dicen florabras.



Aquest poema ens permet treballar les paraules compostes a partir de la creació que en fa l'autor, unint "flores" i "palabras" crea "Florabras", aixi podriem crear noves paraules, aprenent lectoescriptura i potenciant la creativitat dels infants. 
L'activitat que es podria realitzar a partir d'aquest poema seria proposar als infants un seguit d'imatges amb elements fusionats per tal que els infants puguin crear un sustantiu a partir de les imatges, una altra opció seria ensenyar aquestes imatges però d'elements que ja formin mots compostos prèviament creats.



LAS ESTACIONES DE LA HOJA:


Primavera,
hoja primera,
hojita volatinera.

Verano, 
besa la hoja la mano
al fruto temprano.

Otoño,
Vals de la hoja
que el viento arroja.

Invierno,
hojitas de ensueño
eterno.

Aquest poema, ens permet treballar la rima com també els acabaments de síl.labes -era -no, com també el so de la lletra j, la n i treballar amb paraules que comencin per aquestes lletres com també és un poema molt adequat per treballar les estacions de l' any. Si volem treballar les estacions de l'any a partir d'aquest poema, podriem proposar una estrofa del poema a cada estació, fent-la així l'emblema de l'aula, tot buscant el significat d'aquelles paraules que no coneixen i la relació que es crea entre els atributs i el sustantiu, és a dir, entre l'estació de l'any i el que diu sobre aquesta en els seus versos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario