Tardor dragoniana de Joan Ubach- Spock



  Els arbres ploren l’estiu

mullen de fulles el terra
són llàgrimes de qui aferra
arrel a vida i sobreviu.

Gotes caigudes del niu
per l’aire frisant de la serra,
escampa udol amb sa gerra
però d’elles res se n’en diu.

El temps té el mal de l’hivern
contagia febre de gel,
termòmetre pels opacs;

es diria un lloc d’infern
on florit el sòl de pèl en fa escorça per a dracs.

                                                        Il.lustració de Nicolas Gouny

Aquest poema, ens va molt bé per treballar la r forta i fluixa (rr i r) com també  la l/ ll. Creiem que com a futures mestres d' educació infantil aquest poema és molt indicat per treballar les característiques de cada estació. A partir d' aquest poema faríem activitats amb paraules que continguin les dues erres i la l/ll per tal que les identifiquin com també direm als infants que anomenin paraules que continguin la lletra r/rr- l/ll com treballar la lectoescriptura d' aquestes lletres a partir de peces d' aquestes, tot configurant una paraula amb la r/rr i/o l/ll. I treballaríem les característiques de cada estació, on cada grup            d' infants tindrà assignada una estació, en la qual hauran de fer una recerca d' informació sobre aquesta. A continuació faran un mural on es representi aquesta estació a partir del dibuix, la pintura, collage... i finalment comentaran l' estació amb la resta del grup classe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario